ik-ga-op-reis-en.reismee.nl

Einde van m'n mooie reis :(

Hey lieve allemaal..:)

Ik zit op de luchthaven van Bangkok nu en heb nog zo'n 2 uur uit te zitten voor ik de lucht in kan. Marnix vertrok eerder, dus die zit al in de lucht. In die twee uur heb ik vast te tijd om even een berichtje te typen en terug te kijken op m'n reis :). Het is snel gegaan! Ik heb geen moment spijt gehad van de keuze die ik heb gemaakt om te vertrekken en te genieten van allet moois wat de wereld heeft te geven..en dat is veel, divers en prachtig! Ik zie mezelf nog zo door de douane in Nederland gaan en m'n ouders gedag zeggen op de luchthaven van schiphol. Op dat moment besefde ik dat ik voorlopig niet meer in Nederland zal zijn..wat een vreemd idee voor me was. Maar eigenlijk begon het direct al goed :) in Australie al zoveel mensen leren kennen met wie ik het ontzettend naar m'n zin heb gehad..en gezellige tijd die niemand me meer afneemt!! De kerst vieren in Australie..:S..oud en nieuw vieren op de andere kant van de wereld..het is achteraf een vreemd idee..maar het was super!

Na Australie ging ik door naar Nieuw Zeeland..een land dat een grote indruk op me heeft achter gelaten..het is gewoon zo'n ontzettend mooi en divers land! Je hebt er alles..en de omgevingen in het Zuidereiland..onze mond viel er gewoon soms van open! Het moment van de tongariro crossing (de wandeling van 9 uur over het vulkanisch landschap) zal ik nooit vergeten...het heeft een enorme indruk op me gemaakt..het was echt indrukwekkend! Daarnaast de ervaring met het zwemmen met de dolfijnen, zo onrealistisch! En natuurlijk opnieuw de lieve mensen die ik tijdens m'n reis door NZ heb leren kennen, waaronder Suzanne :)..waar ik het ontzettend gezellig mee heb gehad en de reis nog leuker heeft gemaakt dan dattie al was!

Vanuit NZ ging ik door naar Hong Kong, van rust en natuur..in chaos en een totaal andere cultuur. Het was niet echt lastig voor me om om te schakelen..omdat naar mijn mening Hong Kong gewoon een super stad is. De week dat ik daar in totaal ben geweest, vond ik indrukwekkend en bizar..en mooi om te mogen mee maken! Toen door naar China..dat was een cultuurshok..dat was echt ff wennen! Mensen met andere manieren..drukte..geuren..eten..etc. Maar indrukwekkend..het is een tegenstrijdig land op diverse gebieden naar mijn mening! Maar zoo ontzettend groot..:) het was een intensieve reis..maar daar tegenover stond dat ik veel van het land heb gezien..en dat zijn mooie dingen!

Vanuit China door naar Thailand (Chiang Mai) en toen door naar Laos. Het noord (noord-oosten) van Laos vond ik een plaatje..indrukwekkende natuur..en alles is zo onaangetast. Toen we echt het binnenland in reden van de touristen af..zag je hoe de mensen echt leefde..bizar vond ik het om te zien. Het confronteert je opnieuw met de bizar grote verschillen tussen de westerse en de aziatisch cultuur..en dat zijn er veel! Vanuit Laos naar Vietnam..met een van m'n ergste vluchten ooit! Die zal ik nooit meer vergeten..dat blik met vleugels..haha..wat een ding was dat..hopelijk nooit meer zo'n ernstige vlucht als toen! Maar ik kwam aan..Vietnam, Hanoi..hallo..dat was pas een omschakeling..wat een drukte! Ik kan je vertellen dat deze stad een van de ergste steden is qua scooter verkeer..niet normaal! Maar apart..:) en dat maakt het weer bijzonder! Na divers Vietnam naar Cambodja..naar het prachtige tempelcomplex van Angkor Watt en de resterende tempels..je voelt je klein als je er tussen staat :)..En toen weer terug naar Bangkok..om Marnix op te pikken :). Ik vond het ontzettend leuk om weer iemand van 'thuis' te zien na zo'n lange periode! We zijn samen onze PADI (open water) gaan halen in Ko Tao.., naar mijn mening een hele beleving en een aparte beleving! Dat je onder water ademt..en diep naar beneden gaat richting de zeebodem..is gewoon apart! Toen door naar Indonesie..weer een totaal ander land hoor :)..je zou denken..al het Azie is het zelfde..dat is niet zo :)..Maar opnieuw prachtig..vooral de vulkanen, Ubud en de gili's natuurlijk hebben een indruk op me achter gelaten! En opnieuw het duiken daar..waarin we diverse zeeschildpadden om ons heen zagen zwemmen..alsof je in een droomwereld zit..:S

Maarrr..om alles samen te vatten..k typ dit wel..maar lijkt niet echt goed te beseffen dat het ECHT ECHT over is nu..:S..maar wat ik wel weet..is dat ik een ontzettend mooie, fijne en gezellige tijd heb gehad. Waarin ik zoveel mooie dingen heb gezien en meegemaakt die ik nooit meer zal vergeten :)! Ik wil alle mensen bedanken met wie ik heb samengereist en die het reizen voor me extra speciaal hebben gemaakt door de gezelligheid om me heen :) en met wie ik mooie momenten heb gedeeld :).. Daarnaast natuurlijk de mensen thuis..degene die me hebben gevolgd al die tijd lang..:)) en altijd geintereseerd bleven..bedankt..bedankt voor jullie reis met me mee :)! En natuurlijk wil ik m'n lieve ouders en zusje bedanken..voor het feit dat ze me altijd hebben gesteund..in iedere keuze die ik heb gemaakt :)..

Dit zal m'n laatste berichtje zijn..(voorlopig :P haha)..in ieder geval allemaal ontzettend bedankt en hopelijk tot snel!!

Een dikke kus van mij (nu nog vanuit Thailand ;))

Reacties

Reacties

Willeke

Lieve lieve charis,

ontroerd door je mooie woorden en samenvatting!
Je bent een rijk en prachtig mens.

Ik wens je een goede vlucht en een prettige thuiskomst.
Je verhalen zal ik missen, maar hoop je gauw weer te zien en je een dikke knuffel te geven!

Je zal het wel druk hebben de komende tijd, dus ik wacht geduldig af tot je tijd voor me hebt!

Liefs
Willeke

san

tot morgen xxx

Willy

Marnix is vanochtend om half 6 op Schiphol geland.
Hoop dat jij inmiddels ook veilig thuis bent. Heb zojuist al een heleboel foto's gezien, prachtig hoor.
Jij zult na 8 maanden helemaal veel foto's en verhalen hebben. Je ouders en zus zullen wel heel blij zijn dat je weer thuis bent. Bedankt voor je leuke reisverhalen.
Groetjes
Willy

Majolie

Mooi Charis! Echt super wat JIJ hebt gedaan!! Ik vind je bijzonder! Tot heel snel hoop ik! Dikke kus!

Sjon

Hoi Charis,

Het blijft leuk om te lezen??

Groetjes Sjon

Sjon

Hoi Charis, het blijft leuk om iedere keer weer een stukje van je reisverslag te lezen. Xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!