ik-ga-op-reis-en.reismee.nl

Gili Eilanden (Lombok)

Hey Lieve Allemaal!

Hoe gaat het met jullie?! Hier alles goed. We hebben inmiddels ons avontuur van Ubud en de Gili eilanden (Lombok) erop zitten. Ubud is een ontzettend mooi en leuk plaatsje, tis omgeven door groen en tempels. De rijstterassen in de omgeving (Tellangang) waren een plaatje om te zien en daarbij ook de mensen die op t land aan't werk waren..ongelofelijk in die hitte zo'n zwaar werk verrichten. In Ubud zijn we een paar dagen gebleven en vanuit hier zijn we door gegaan naar Sengiggi een plaatsje in Lombok. Hier zijn we een dagje gebleven en daarna om bij te komen van onze lange reisdag. We hadden namelijk op de heenweg de slowboat genomen en dat duurde 5 uur! De dag daarna door naar de Gili's. Wat een paradijsje was dat! Het snorkelen daar was al een groot feest! Zo ontzettend veel mooie vissen, aparte vissen en 't water was zo helder! Echt een ervaring. En ik kan vertellen uit ervaring..ik heb op de great barrier reef in Australie gesnorkeld..maar de onderwaterwereld hier lijkt meer divers te zijn. Het reef in Australie is meer gekleurd en dus indrukwekkender..maar de onderwaterwereld hier in de Gili's..omvat meer diversiteit aan vis. Het heeft een aantal snorkelmomenten geduurd voordat we de juiste spot hadden gevonden om de zeeschildpadden te zien..maar we zagen ze hoor! Het zijn zulke mooie beesten..en als ze dan omhoog zwemmen om te ademen..dan zweven ze als't waren in het kristalheldere water omhoog..tis en blijft gewoon ontzettend bijzonder.

De laatste dag op Gili Trawanan (weet niet zeker of ik het goed schrijf..:P) gingen we duiken op Shark Point. De stroming onder water was vrij sterk, dus dat was weer even omschakelen..omdat je dan onder water wordt afgevoerd een kant op en omdat je dan actiever bent onderwater kost het je meer zuurstof en met meer verbruik van zuurstof een kortere duik zeg maar..maar het viel gelukkig allemaal mee en we hebben zo'n 45 minuten op 20 meter diepte de onderwater wereld op Shark point mogen bezichtigen. We hebben denk..een stuk of 5 zee schildpadden gezien (green turtles), we hebben een cuttlefish gezien ofwel Calamari gezien..dat was wel apart hoor. En natuurlijk een haai! White tip reef shark, helemaal gaaf! Ik heb er altijd al een willen zien..dus was helemaal blij na de duik! Verder triggerfishes, bumper head (ofzoiets)..naja eigenlijk teveel om op te noemen..alles staat in ons duiklogboek!

De laatste dag zijn we doorgegaan naar Gili Air, een wat rustiger eilandje van de Gili's. Toen met de fast boot (en een normale prijs dit keer..want Indonesië is duur!) door naar Kuta Beach. Kuta Beach vinden wijzelf niet echt heel interessant, het is te druk en constant proberen ze je dingen te verkopen. Een grote omschakeling na het vrij rustige Gili. De dag daarna besloten we wat verder af te gaan van Kuta en zijn we door gegaan naar de grens van Seminyak/Legian, daar verblijven we nu. Ze hebben hier genoeg souvenirs winkeltjes, dus we zijn op pad gegaan om leuke spullen in te slaan voor de lieve mensen thuis! Morgen ons laatste dagje en de dag daarna (maandag) zullen we ons vliegtuig pakken terug naar Thailand (Bangkok). We arriveren hier rond half vier in de middag (thaise tijd) en dan hebben we nog een paar uurtjes om Bangkok in te gaan. Nog even slenteren op de Khoa San Road en de Massaman curry halen in ons favoriete restaurantje (niemand maakt ze beter!). Dan zullen we terug keren naar de luchthaven van Bangkok en dan zit onze reis erop. Marnix vertrekt 12 uur in de nacht, Thaise tijd. Ik zal om 2.30 uur Thaise tijd vliegen, dus het is wel fijn dat we niet lang alleen op de luchthaven hoeven te wachten! We hebben 't iig erg naar ons zin gehad! Tis weer tijd om te gaan..voor mij natuurlijk een ander verhaal..omdat mijn reis eindigt na 8 maanden..maar ik zal nog een laatste bericht plaatsen op het moment van vertrek..voor alle mensen die me hebben gevolgd de afgelopen tijd!

Voor nu..iig nog ff genieten! En iig tot snel weer! En dan nu..kan ik echt zeggen..tot snel in Levende lijve!

Dikke kus,

Charissa en Marnix

Willeke

lieve charis,

nog eventjes genieten dus!!
fijn dat jullie zoveel plezier hebben!

Goede vlucht terug!

kus will

Willy

Hallo Charissa,
In dit verhaal gelukkig niet van die enge dingen zoals ontploffende douches en actieve vulkanen.
Het lijkt mij prachtig die onderwaterwereld met de gekleurde vissen en zeeschildpadden.
Een goede reis terug ook voor Marnix en de
groetjes voor jullie allebei
Willy